USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 7: Gillette naar Cody

25 JUNI 2015

Vandaag voornamelijk een reisdag van Gillette naar Cody, een afstand van ca. 400 km. De dag bij onze vaste reiswinkel (Walmart) begonnen. Naast enkele boodschappen eindelijk de belangrijkste levensbehoefte (gasbarbecue) gekocht…..De op 1 na belangrijkste levensbehoefte (bier en wijn….) konden we echter op onze buik schrijven. In de staat Wyoming wordt alcohol namelijk alleen maar verkocht in een speciale ´liquor store´ oftewel drankenhandel. Hierna kon de reis beginnen en bleek het uiteindelijk een lange maar geweldig mooie rit te worden of zoals Jo het zei ´een feest om te rijden´. Groene uitgestrekte graslanden, een bergpas tot net geen 10.000 foot, afdalingen langs rode rotspartijen en uitgestrekte landerijen. We hadden gekozen voor de meest ´scenic´ (oftewel panorama) route en daar kregen we geen spijt van. ´s Middags de RV (of zoals er op de achterkant staat onze ‘ Minnie Winnie’, genoemd naar de plaats waar ze gemaakt worden Winnebago) geparkeerd en geluncht met prachtig uitzicht op een gebied met honderden runderen.

Aan het eind van de middag in Cody redelijk snel onze camping (Ponderosa Campground) gevonden en een prima plek kunnen uitzoeken. We hadden full hook-up (d.w.z. stroomaansluiting, wateraansluiting en riolering) en voor de eerste keer de vuilwatertanks (grijs en zwart) geloosd en de watertank (ook 200 liter) eenvoudig bijgevuld door de waterslang aan te sluiten en de kraan aan te zetten.

Vervolgens eindelijk de eerste keer de barbecue kunnen gebruiken en meteen maar hamburgers gemaakt (zijn toch in Amerika J). Vooraf hadden we al gezien dat er rodeo in Cody was en voor €5,- p.p. werd je gebracht en gehaald vanaf de camping naar de rodeo met een ouderwetse Amerikaanse schoolbus. In totaal waren er ca. 1000 toeschouwers op beide tribunes aanwezig en kregen we een 2 uur durende show voorgeschoteld. Buiten het eerste onderdeel dat op minder waardering kan rekenen (kleine kalfjes werden gevangen met een lasso en hardhandig vastgebonden) was de rest van de avond leuk om mee te maken. Een groot aantal cowboys beproefden hun geluk op bokkende paarden of stieren, er was lassowerpen vanaf een paard en de aanwezige jeugd werd nadrukkelijk betrokken. Al met al een leuk programma. Tegen 22.30 uur waren we weer terug bij de camper en zat de dag er op. Morgen verder naar Yellowstone!