USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 4: Camper ophalen en naar Salem

Maandag 22 juni 2015

Ook vandaag lukte het de wekker niet om ons wakker te maken, ondanks het feit dat deze weer om 06.00 uur stond. Vanaf 05.00 uur was het echte slapen eigenlijk al weer afgelopen. Om 06.30 uur wilden we ontbijten en vreemd genoeg was het nog behoorlijk donker. Hier bleek een reden voor te zijn, want er was een grote storm op komst. In het ontbijtzaal(tje) stonden de TV’s al op de weersvoorspellingen en er was een grote storm op komst met hagel en mogelijk tornado’s…..Het plan om rond 8.00 uur in Forest City te zijn (ca. 45 minuten rijden) ging dan ook in rook op, omdat er met klem werd aangeraden binnen te blijven. Tegen 7.45 uur ging het gedurende 5 minuten even gigantisch tekeer. Zware (horizontale) wind en regen en stroom die even haperde. Nog nooit zo iets meegemaakt.

Hierna leek het ergste voor ons gebied voorbij en besloten we toch om het er op te wagen. Tegen 9.30 uur waren we uiteindelijk bij de fabriek waar honderden (nieuwe) RV in ellenlange rijen klaarstonden. Binnen moesten we even wachten tot de eerste groep mensen geholpen waren, waarna we samen met 5 anderen huurders collectief uitleg kregen over de do’s, dont’s en natuurlijk de onvermijdelijke mogelijkheid om je extra te verzekeren. Eigenlijk geen extra informatie voor ons, maar we kregen wel te horen dat alle vooraf aangevraagde extra artikelen niet aanwezig waren….in ons geval onder andere 4 stoelen, een tafel en (het belangrijkste) een navigatiesysteem. Maar goed daar zouden we ook nog wel een oplossing voor vinden. Toen alle papierwerk eenmaal ingevuld was werden we buiten naar onze camper gebracht. Het was nog afwachten welke afmeting camper we kregen, omdat dit afhankelijk was van de vraag bij de verschillende steden waar de campers naar toe gingen (Las Vegas, San Francisco, Los Angeles en Denver). In ons geval (Las Vegas) waren er blijkbaar grote campers nodig, want voor ons stond de grootste maat klaar. 31 foot oftewel ca. 9,5 meter….wat…..een…..bakbeest. Er bleek al snel dat we met te weinig mensen op vakantie waren gegaan, want er zaten 10! slaapplekken in en maar liefst 2 grote slide-outs (uitschuifbare zijkanten) waardoor de camper alleen nog maar groter werd. Na een korte rondgang met heel veel informatie mocht Jo het spits afbijten en moesten we eerste terug naar Mason City om de autosleutels in te gooien bij de dropbox bij Mason City Airport.

Het was inmiddels bijna 13.00 uur voordat we echt konden vertrekken, naar onze volgende bestemming. Er stond een hele stevige wind en in combinatie met een slecht wegdek was het verre van prettig rijden. Mede door de stugge vering en de matige wegligging van de camper. Maar goed, je kunt niet alles hebben. Na enkele uren rond 16.00 uur bij een Walmart gestopt om inkopen te gaan doen. Meteen maar 2 karren gepakt, want er was nogal wat nodig. Naast eten en drinken ook nog 4 stoelen, navigatiesysteem, 2 kussens en natuurlijk een (gas)barbecue! Geen camping vakantie zonder worstjes die ze gelukkig in Amerika (uiteraard) ook hebben.

Hierna 50 km na Sioux Falls doorgereden tot in Salem waar we om 20.00 uur aankwamen. Camp Amerika Campground was de bestemming en voor $27,- hadden we een prima plek met water en stroom. De dag afgesloten met een zelfgemaakte salade en rond 23.00 uur ging het licht langzaamaan uit. Wederom een enerverende dag. Morgen op naar het eerste natuurpark van deze vakantie, Badlands!

Muttie Roos

Wat een bakbeest...9,5 meter! en 10 slaapplaatsen!! Vond het wel eng om te lezen dat er storm met evt. tornado's zouden komen. Ben blij dat ik lees dat het gelukkig meeviel. Kun je ook foto's van de binnenkant maken? Gelukkig geen ruzie wie waar slaapt en door de ruimte zal evt. snurken wel gedempt worden (ha, ha). Ik visualiseer de camper met de lengte van onze woonkamer. Wat...een...bakbeest...zeg dat wel. Blijf jullie op de ..voet.. volgen en ik geniet van de verhalen. Kus, mam.

Phil en Jacques

Leuke flatgebouwtjes, als je vanaf de bovenste etage in oostelijke richting kijkt, kun je misschien Partij zien liggen?!
Mooie foto's en mooie reis. Groetjes. Wij volgen jullie op de voet.

de Dekkerskus

Wij hebben enkele weken geleden onze BĂĽrstner ingeruild voor een kleinere caravan. Sinds enkele weken zijn we de trotse eigenaren van een 'nieuwe' (bouwjaar 1996!) Kip Star-Line.
Opbouwlengte 466 cm, totale lengte 595 cm.
Na het zien van de camper waarin jullie rondtrekken is het echter zwaar behelpen met ons Kipje, zucht!!
Wat een kolossaal ding zeg, niet te geloven!
Grote droom van Martin om OOIT in zo'n camper rond te gaan rijden. Lijkt hem machtig mooi!!!! Wie weet........