USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 1: Van Luxemburg via Londen naar Chicago

Vrijdag 19 juni 2015

Een half jaar na het boeken van de vluchten was het eindelijk zo ver. De volgende grote reis naar Amerika. Om 06.00 uur stond neef Michel voor de deur om ons naar Luxemburg te brengen. Zonder problemen of file op het vliegveld aangekomen en na 3 uur de vlucht naar Londen genomen. Op Londen Heathrow rustig aan gedaan aangezien we ook daar zo'n 3 uur moesten wachten. Wat een gigantisch vliegveld overigens met 3 grote terminals en afstanden die alleen met een trein afgelegd kunnen worden. Mooi op tijd vertrokken met Britisch Airways met prima stoelen op de laatste 2 rijen van het vliegtuig. Ieder zijn eigen entertainment systeem maakt de vluchten naar Amerika goed te doen tegenwoordig. En ook de catering was prima verzorgd (net als de rode wijn!). De 8 uur vliegen vlogen (haha) voorbij, en om 18.30 uur lokale tijd (01.30 uur Nederlandse tijd) op Chicago O'Hare geland en redelijk soepel door 'customs' gegaan.

Aangezien we al 20 uur onderweg waren besloten om een taxi te pakken i.p.v. de metro. Achteraf een prima keuze en na de eerste kennismaking met de skyline van Chicago voor $40,- bij het appartementencomplex in hartje centrum afgezet. Via Airbnb hadden we een (betaalbaar) appartement gehuurd van 'Satin'. Bij toeval kwamen ze net naar buiten (met koffer) toen we uit de taxi kwamen en kregen we sleutel van haar appartement overhandigd alsmede wat huishoudelijke mededelingen over Wifi en het inleveren van de sleutel. Het appartement was/is op de 35e verdieping en heeft een prachtig uitzicht. Naast de grote slaapkamer met 2 persoons bed stond de 2-persoons futon (klapbank) in een klein kamertje waar deze niet helemaal uitgeklapt kon worden….. Uiteindelijk de grote bank in de woonkamer tegen elkaar kunnen zetten waardoor daar nog een redelijk 2-persoons bed ontstond. Voor 2 nachtjes goed te doen. Tegen 22.00 uur (precies 24 uur sinds ons vertrek in Partij) ging het lampje (letterlijk en figuurlijk) langzaam uit. De eerste van 23 dagen zat er op.

An en Piet

Wij wensen jullie een super mooie vlucht.

Math en Gemma.

Hoi vakantiegangers.
Goede reis en geniet van deze bijzondere vakantie.
Groetjes.