USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 21: Las Vegas naar New York

DONDERDAG 9 JULI

Pfff, 05.00 uur opstaan is geen feest op vakantie. De aangename temperatuur en relatieve rust overal daarentegen wel. Na een snelle check-out een taxi naar het vliegveld gepakt en daar liep alles prima in elkaar over, zodat we eigenlijk niet hoefden te wachten en om 08.00 uur vertrokken. Na een prima vlucht waar we beide 3 stoelen voor 2 personen hadden om 15.45 uur lokale tijd (3 uur tijdverschil) in New York aangekomen. Omdat het een binnenlandse vlucht dit keer was geen douane, waardoor we snel buiten stonden met onze koffers. Hier een ‘ Yellow cab’ gepakt naar Manhatten. Het was ‘rush hour’ waardoor de rit ruim een uur duurde tot aan het hotel door een chauffeur die als een gek reed (maar dat doen ze allemaal) en ons waarschijnlijk ook teveel heeft laten betalen. Dit keer het Salisbury Hotel geboekt, 1 straat achter (of voor) Central Park en prima gelegen. Beide kamers waren in orde (en groot!). Als eerste iets gaan eten en terecht gekomen bij een zaakje waar je via een buffetje zelf kunt kiezen wat je wilt (prijs naar gewicht van het bakje). Het smaakte heerlijk!

Het was inmiddels donker dus meteen doorgegaan naar Times Square. Net als de vorige keer erg indrukwekkend met de gigantische lichtreclames, maar helaas waren we nog geen minuut aanwezig of het begon te regenen. En niet zomaar, maar veel en hard. In een winkel wel nog 2 paraplu’s gekocht, maar er was geen beginnen aan door de harde regen. Al redelijk doorweekt nog naar Grand Central Station gelopen om de prachtige centrale hal te bezichtigen. Hierna nog doorgelopen naar de Public Library, maar helaas was deze al gesloten. Aangezien we doorweekt waren en het al een lange dag was besloten om terug naar het hotel te gaan. Enkele metrokaartjes opgeladen en toen een poging gewaagd om naar het hotel te komen. Uiteindelijk ca. 1,5 uur van hot naar her gestuurd en gereden, omdat de ene lijn niet meer reed, bij de andere werkzaamheden waren of dat de medewerkers ons tegenstrijdige routes gaven

Undecided
….uiteindelijk zelf een route uitgevogeld die warempel nog klopte ook. Bij een 24/7 zaakje nog wat drinken gekocht en met een afzakkertje de dag afgesloten. Uiteindelijk ging rond 01.00 uur het licht uit en stond de wekker op 6.30 uur. Morgen een volle dag om New York te bekijken.