USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 20: Las Vegas

WOENSDAG 8 JULI

Woensdag rustdag, Las Vegas of niet ;-). Daarom deze ochtend rustig aan gedaan en pas tegen 10.00 uur een ontbijtje gaan zoeken. Bij de boeking zat ook een ontbijtvoucher van $18,- per kamer per nacht te besteden bij het koffiezaakje. Eerst een tijdje in de rij moeten staan en daarna de (veel te dure) sandwich en koffie gekregen. Geen aanrader verder, maar we hadden in ieder geval iets gegeten. Hierna nog de traditionele ansichtkaart naar oma van Wersch gestuurd en toen nog een tijdje op de kamer gerelaxt.

Rond 15.00 uur besloten om de strip op te gaan en nog een rondje te maken langs de hotels die we gemist hadden. Met 'the Deuce' tot aan Excalibur gereden en vervolgens uitgestapt. Hierna het Luxor (gebouw in de vorm van een zwarte piramide) en het Mandalay bezocht en toen hadden we ze vrijwel allemaal gehad. Nu resteerde alleen Fremont Street nog in Downtown Las Vegas nog. Dit lag helemaal aan de andere kant van waar we nu waren en we deden er ongeveer een uur met de bus over die elke 400 meter stopte. Voordeel was dat we boven en helemaal vooraan de dubbeldekker zaten dus een mooi uitzicht op de Strip hadden. Bij Fremont Street eerst wat gaan eten en dit keer bij Denny's. Een grote keten in 'diner' stijl. De hamburgers, fish & chips en club sandwich waren perfect. Fremont Street is het oorspronkelijke Las Vegas. Om tegenwicht te bieden tegen de ontwikkelingen op de Strip hebben de hotels hier een overkapping/videoscherm van 450 meter (the Fremont Street Expercience) gebouwd van led-lampen waar vanaf 20.00 uur elk uur een show wordt getoond van licht en geluid.

Verder staan er de vreemdste mensen (net als op de Strip) waar je tegen een vergoeding vergoeding van $1,- mee op de foto kunt gaan. Een overzicht: Batman, BA, Kiss, Spiderman, Thor, Chippendales, (half)blote dames (knap én lelijk) en nog veel meer. Na de show van 20.00 uur niet al te lang meer gebleven en de express bus terug gepakt. Via hotel Paris (in Franse stijl nagebouwde straatjes) terug gelopen naar het hotel en tegen 23.00 uur ging het licht uit. De wekker stond om 05.00 uur voor ons vertrek naar de 4e (en laatste) grote stad deze vakantie, New York!