USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 19: Las Vegas

DINSDAG 7 JULI 2015

Vandaag kwam er een einde aan ons camperavontuur. Na het ontbijt alles opgeruimd, leeg laten lopen en de jeugdige (Nederlandse) overburen blij gemaakt met alle gekochte materiaal dat we niet meer konden meenemen (waaronder toiletbenodigdheden en het koffiezetapparaat). De barbecue hebben we maar weggegooid, die heeft zijn (waardevolle) diensten bewezen voor $20. Het inleveren verliep heel soepel, Alles was in orde alleen moesten we betalen voor 6 uren generator gebruik en $0,45 per extra gereden mijl boven de 2500. Uiteindelijk hebben we 2760 mijl oftewel 4.416 km gereden de afgelopen 16 dagen.

Vanuit het verhuurbedrijf een taxi naar ons hotel aan de Strip gepakt. Vooraf hadden we 2 nachten geboekt bij het Flamingo hotel, dat midden op ´The Strip´ ligt. We waren rond 11.00 uur in het hotel en er stond al een lange rij. We konden eerder inchecken voor $30 (waarschijnlijk per kamer), maar dat vonden we wat veel. We vonden een prima rustig plekje waar we met koffers en al konden zitten en zijn om en om hotel en de omgeving en omliggende hotels al gaan zoeken. Het naastgelegen Cromwell hotel herkenden we niet meer terug. In 2007 en 2008 hadden we hier overnacht in Bill Gamblings Hall & Saloon, maar de taxichauffeur vertelde al dat dit volledig gestript was en opnieuw was opgebouwd.

Om 13.00 uur nog eens geprobeerd om in te checken en dat ging prima. Zoals in de meeste hotels moesten we nog $28,- verplichte resortfee per kamer per dag betalen, maar het hotel hadden we verder heel goedkoop geboekt (€38,- per kamer per nacht inclusief ontbijt voucher). Nadat we de koffers op de (prima) kamers hadden gezet, begonnen aan de rondgang langs de verschillende hotels. Hoewel de hotels naast elkaar liggen, loop je toch gigantische afstanden door de afmeting van de hotels, de verschillende trappen of doorgangen door casino’s. Harrah’s (waar we een lekkere hotdog hebben gegeten), Treasure Island, Mirage, Ceasars Palace en the Venetian (waar Venetie binnen is nagebouwd inclusief San Marco plein en gondeliers door de grachten) is een greep uit de bezochte hotels. Inmiddels was het al rond 19.00 uur en gingen we op zoek naar avondeten. Bij toeval uitgekomen bij het restaurant ‘Hash House a Go Go’ in The Linq hotel en dat ons eerder door de taxichauffeur was aangeraden. De ober begon een heel verhaal af te steken over het feit dat ze bekend waren om hun grote porties en over afmetingen van sommige gerechten. Dit hield ons niet tegen om een aantal aanraders te nemen, maar toen we eenmaal besteld hadden zagen we links en rechts een aantal borden langskomen met kolossale hoeveelheden eten er op. Wat moest dat worden….Toen onze ‘ borden’ kwamen viel onze mond naar beneden. Jo en ik hadden een bord (of zeg maar gerust schaal) met daarop een gefabriceerd gerecht genaamd ‘ Famous Sage Fried Chicken Benedict’ met de grootte van 4 Big Macs en de dames hadden allebei een salade in een kom (hier was ook geen sprake meer van een bord) die voldoende was om een heel gezin te voeden….De uitdaging kon beginnen. Uiteindelijk geen van allen onze borden leeg gekregen en nu was ook duidelijk waarom zo veel mensen een gerecht deelden.

Met onze buik (over)vol de andere kant van de Strip opgegaan en daar door/langs het Bellagio (met fonteinenshow), Paris Paris (met o.a. een mini Eiffeltoren), New York, New York (met achtbaan door het hotel en mini Vrijheidsbeeld), MGM Grand en Excalibur (in de vorm van een kasteel) gekomen. Allen even groots, met duizenden automaten en speeltafels die op dit tijdstip extra goed bezet waren. Aan het eind van de avond (het was inmiddels 23.00 uur geweest) besloten alvast een 24 uurs kaartje ($8,-) voor ‘ The Deuce’ (bus die langs de Strip rijdt) te kopen en hiermee terug naar ons hotel gegaan. Hier nog een afzakkertje genomen en het liep tegen 01.00 uur toen de dag er op zat. Morgen de 2e en laatste dag in Vegas.