USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 14: Salt Lake City naar Moab en Arches NP

DONDERDAG 2 JULI 2016

Precies 2 weken zitten er (al!) op, maar wat een geweldige dag wederom. Deze begon met een lange aanloopperiode die voornamelijk bestond uit een rit van bijna 400 km van Salt Lake City. Niet dat dit vervelend was, want het rijden in Amerika blijft heerlijk. Niet alleen omdat dit veel gemoedelijker gaat dan in Nederland, maar ook omdat je vrijwel de hele reis kunt genieten van geweldige uitzichten en het nog eens extra relax rijden in de camper is. Tijdens de reis alleen een keer gestopt om te tanken en een keer om boodschappen te doen en te lunchen, maar verder in 1 ruk door richting Moab. Tegen 15.00 uur waren we in de buurt van Moab en we besloten om meteen Arches NP te bezoeken. Nergens ter wereld komen zoveel natuurlijke rotsbogen voor, als binnen de grenzen van dit park. Naast de vele bogen komen in het park ook allerlei andere grillig gevormde rotsformaties voor. Een groot deel van het park is eenvoudig bereikbaar via een 18 mijl lange weg en diverse wandelpaden, maar er zijn ook gebieden die je pas kan bezichtigen na het maken van een lange trektocht.

We besloten om de hele route af te rijden en bij een groot aantal punten te stoppen, maar geen al te lange wandelingen te maken. Enerzijds omdat de tijd ontbrak, maar ook omdat het daar veel te warm voor was. Het lijkt eentonig te worden, maar ook dit was wederom een geweldig indrukwekkend park. We hebben een groot aantal bekende punten bezocht zoals Balanced Rock. Op een voetstuk van zacht zandsteen balanceert een enorm rotsblok met een gewicht van 3 miljoen kilogram! dat uit een hardere zandsteensoort bestaat. Verder een groot aantal bogen van dichtbij en veraf gezien, waar we een aantal kleine wandelingen voor gemaakt hebben. Het blijft jammer dat op foto’s moeilijk over te brengen is (ook omdat er slechts lage resolutie foto’s ge-upload kunnen worden op deze pagina), hoe indrukwekkend deze natuur is. Tegen 18.30 uur hadden we het grootste/belangrijkste wel gezien en zijn richting onze (vooraf gereserveerde) camping (Camping Canyonlands) in hartje Moab gegaan. Ook nu gelukkig een prima camping met veel schaduw. De barbecue aangemaakt en de dag heerlijk afgesloten met een koud biertje voor de heren en lemonade voor de dames. Morgen staat Canyonlands NP op het programma. Benieuwd wat dat gaat worden!