USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 12: Star Valley Ranch naar Salt Lake City

DINSDAG 30 JUNI 2015

Feeling hot, hot, hot. Net als in Nederland is het hier ook warm. Warm, zeg maar gerust heel erg heet. De rit voerde ons vandaag een kleine 400 km door de staten Wyoming, Idaho en Utah. Waarbij de verschillende staatsgrenzen voortdurend overschreden werden en we met Idaho en Utah inmiddels staat nummer 8 en 9 aangedaan hebben. De rit verliep grotendeels vlekkeloos op een kilometer of 10 die we dubbel hebben gereden. Op een route binnendoor werd er namelijk een hele kudde koeien door cowboys (op paarden’ over de openbare weg verplaatst. Omdat we niet wisten of het lang zou duren en de weg toch al niet al te best was besloten om terug te rijden en een andere route te nemen. Eenmaal in de buurt van Salt Lake City zagen we al snel de skischansen van de Olympische Winterspelen van 2002 en werd er na een afdaling van zo´n 10 mijl ook snel duidelijk dat er voldoende hoogteverschil in dit gebied is. Hoewel we voor de eerste keer zo een druk verkeer hadden deze vakantie, toch soepel onze volgende overnachtingsplek voor de komende 2 dagen gevonden.

In dit geval geen camping, maar wederom via Airbnb een (particulier) kelder appartement met 2 slaapkamers gehuurd redelijk in de buurt van het centrum van Salt Lake City en met een grote/lange oprit waar de camper op kon staan. Een perfect appartement met alle voorzieningen en minstens zo belangrijk, goede airco…..Vervolgens nog 2 uurtjes naar een shopping mall in de buurt gegaan en enkele lekkere pizza´s meegenomen naar het appartement. Ondanks wat opstartproblemen (die via sms verkeer met de eigenaar snel opgelost waren) is wifi voor de eerste keer deze vakantie perfect. Op dit soort momenten merk je pas hoe je daar gewend aan bent. Maar wel fijn om wat nieuws uit Limburg, Nederland (en daarbuiten) bij te tanken. Morgen op tijd de deur uit richting het centrum van Salt Lake City.