USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 11: Yellowstone NP naar Star Valley Ranch

MAANDAG 29 JUNI 2015

Vandaag hebben we Yellowstone verlaten. Een park waarvan we op voorhand niet goed wisten wat we moesten verwachten, maar waar we achteraf alle vier van zeggen dat dit het mooiste Nationale Park van Amerika is dat we hebben gezien (en we hebben er inmiddels toch al flink wat gezien) dankzij de grote afwisseling van vele bezienswaardigheden. ’s Ochtends de camping verlaten en na zo’n 20 km langs de kant gestopt en daar (met behulp van de generator) het ontbijtje (met brood uit de oven) gemaakt met wederom een mooi uitzicht. Na het uitrijden van Yellowstone (via de uitgang in het zuiden) reden we vanzelf Grand Teton NP in. Wederom een natuurpark dat met name bekend staat om de hoge bergen waarvan de hoogste (Grand Teton) 13.770 foot is (voor de Amerikafielen…reken zelf maar uit hoeveel meter dat is

Wink

Ter hoogte van de dam de eerste mooie foto’s gemaakt waar de bergen in Jackson Lake in het water weerspiegelden en daarna een mooi stuk (eenrichting) langs Jenny Lake gereden. Uiteindelijk het park weer uitgereden en uitgekomen in het plaatsje Jackson. Een leuk (toeristisch) plaatsje met stoepen van hout (is het dan wel een stoep?) en veel (houten) gebouwen in ouderwetse stijl. Bij het Visitor Center waar nog informatie over de verschillende dieren te vinden was de camper geparkeerd en rondgekeken en daarna een wandeling door het plaatsje gemaakt, dat bekend staat om de (witte) bogen die (waarschijnlijk) van geweien van de ‘elk’ zijn geweest. Hierna doorgereden naar een supermarkt en flink wat boodschappen gedaan en toen verder zuidwaarts gereden. We hadden vooraf geen camping geboekt, maar hadden wel al enkele mogelijke RV Parken opgeschreven. Uiteindelijk ca. 80 km van Jackson gestopt bij Star Valley Ranch Resort in de buurt van het plaatsje Thayne. Onderweg zagen we enkele RV parken die op weinig enthousiasme konden rekenen, maar gelukkig was dit (grote) RV Park prima in orde voor $30,- Full hookup (hiervoor kreeg je in Yellowstone helemaal geen voorzieningen).

Bij het aanmelden/inchecken kregen Mira en Marianne de vraag of die kleine camper van ons was……..en wij maar trots op onze grote camper. Een rondgang op de camping leerde ons dat er heel veel (oudere) mensen op de camping woonden met allemaal hun eigen golfkarretje (inclusief garage…) en een optrekje of camper waar je u tegen zegt. Waar onze camper in Europa tot 10% van de grootste campers zou horen waar je mee zou rondrijden, hoorde deze op deze camping tot 10% van de kleinste campers. Er heerste nog even verwarring over onze kampeerplek van 35!! meter lang, maar het bleek toch echt alleen voor onze (kleine…) camper te zijn…Na een heerlijke barbecue bij een aangenamere temperatuur (het was 34 graden vandaag) de dag afgesloten. We lazen op internet dat het vandaag in Maastricht 38.4 graden!!! was geweest, dus zo slecht hadden we het hier zeker niet. Morgen gaat de reis verder naar de mormonen van Salt Lake City waar het vandaag 46 graden was (in Celsius…) en is het daar op dit moment (23.00 uur) nog 27.6 graden…benieuwd wat dat gaat brengen