USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 9: Yellowstone National Park - Gardiner

Zaterdag 27 juni 2015

Wie dieren wilt zien, moet vroeg opstaan is een aloud gezegde…. Dat was dan ook de reden dat de wekker vanmorgen om 06.00 uur af ging…Gelukkig werd er al snel duidelijk dat er meerdere mensen op dit tijdstip zo gek zijn om op te staan, zodat we ons niet helemaal hoefden te schamen. Tegen 6.30 uur waren we dan ook onderweg, na bij het tankstation wel eerst 4 bekers koffie (French Vanille is de koffiesmaak van deze vakantie) gehaald te hebben. Als jonge woudlopers (of Arendsoog) tijdens de slingerende rit door de bergpas links en rechts kijken, maar meer dan enkele herten kwamen we helaas niet. Bij een tussenstop om een kijkje te nemen bij een waterval gevraagd aan een parkranger waar de meeste kans was om dieren te zien. Het bleek dat we de weg richting de uitgang in het noorden moesten afrijden en dat daar de dieren zouden zijn. En wat bleek, het stikte inderdaad van de dieren. Weliswaar voornamelijk honderden (zo niet duizenden) bizons en (een soort van) springbokken, maar toch. Bij de bizons zelfs meerdere keren moeten stoppen, omdat ze letterlijk op 1 meter van de camper de weg versperden. Na ca. 30 km omgedraaid en de route nogmaals terug gereden.

Hierna uitgekomen bij Mammoth Hot Springs. De gigantische kalksteen terrassen bestaan uit een ‘upper terrace’ en ‘lower terrace’. Omdat we beneden de camper niet konden parkeren, naar boven gereden waar we de camper gelukkig wel kwijt konden. De terrassen zijn allemaal bereikbaar via houten looppaden en stellagen waar we ca. 1,5 uur rond hebben gelopen. Het was inmiddels weer flink warm (tegen de 30 graden) en we besloten om al naar de camping voor vanavond te gaan. Voordeel van vroeg opstaan was dat we om 13.00 uur al bij de camping in Gardiner waren. Dit plaatsje ligt net buiten Yellowstone op ca. 10 km van Mammoth Hot Springs. Hiermee tevens onze 7e staat (Montana) aangedaan deze vakantie. Na een keer verplaatsen uiteindelijke een fantastisch plekje gekregen met uitzicht op de Rocky Mountains. De rest van de middag gebruikt om wat te internetten, te dutten en te schuilen, want helaas begon het te onweren. De camping (Rocky Mountains RV Park & Lodging) is weliswaar de duurste camping, maar wel de beste qua plek/ligging/sanitair. ’s Avonds wel buiten kunnen eten en de avond verder ingevuld met het bijwerken van (drie) reisverslagen (er kwamen uit NL wat klachten dat er al enige tijd geen nieuwe verslagen waren geplaatst…) en het uploaden van de foto’s. Helaas werkt Wifi (vreemd genoeg) op veel plaatsen erg traag en kan het zo zijn dat we ook de komende dagen ook verstoken zullen zijn van internet. Morgen staat in het teken van het bezoeken van de westkant van het park met alle geisers, waarna we onze laatste nacht in Yellowstone zullen doorbrengen.