USA 2015 Mira&Milan Marianne&Jo

Dag 23+24New York naar Luxemburg

ZATERDAG 11 EN ZONDAG 12 JULI

Dag 23 en 24

Zo kijk je er heel lang naar uit en voor je het weet staat de dag dat je terug gaat naar Nederland weer op het programma. Vanmorgen heel rustig aan gedaan en tegen 10.15 uur gaan uitchecken. Via de ‘bellboy’ de koffers in het hotel kunnen achterlaten en als eerste gaan ontbijten. Dit keer bij een soort van supermarkt, met kant en klare broodjes en koffie die we ter plekke hebben opgegeten. Daarna stond het laatste onderdeel van deze vakantie op het programma, een bezoek aan Central Park dat 2 straten van het hotel was gelegen. Een park van ca. 4 km bij 1 km en daarmee groter dan Monaco en met 25 miljoen bezoekers het meeste bezochte park van Amerika. De (loop)dagen begonnen te tellen en omdat we niet volledig bezweet (het was warm) in het vliegtuig wilden stappen slechts 1/3 van het park (gedeeltelijk) bezocht. De ijsbaan uit de winter was nu ingeruild voor kermisattracties en verder was er gigantisch veel vertier in het park. Straatmuzikanten, een muziekfestival, (heel)veel hardlopers en fietsers en (het was immers weekend) ook heel veel New Yorkers die hun vrije zomerse dag doorbrachten op een van de grote grasvelden. Wederom een schril contrast met de winterse periode toen er vrijwel niets te doen was. Na een uitgebreide wandeling langs de roeivijver, fonteinen, grote grasvelden en uiteindelijk de honkbalvelden die nu flink in gebruik waren weer terug gelopen naar het hotel. Vanwege de hitte en drukte in de metro besloten om toch maar een taxi naar het vliegveld te pakken i.p.v. het openbaar vervoer. Via de bellboy vervoer naar het vliegveld geregeld. Voor $65,- (inclusief tax, fooi, eventuele tunnelkosten) werden we om 14.30 uur door een slagslip van een Chevrolet Suburban (via UBER) in een klein uur via (wederom) een knotsgekke rit door het drukke verkeer van New Yok naar het John F. Kennedy airport gebracht. Hier verliep alles voorspoedig met inchecken waarna we rond 18.30 uur het luchtruim kozen met American Airlines. Wederom een prima vlucht met goede verzorging (zowel eten als drinken zijn tegenwoordig gewoon prima in een vliegtuig!) na een overstap in Londen een dag later om 10.30 uur geland in Luxemburg. Hier stond Lars (Frissen) klaar om ons naar huis te brengen waar we ruim 2 uur later aankwamen. Het einde van een geweldige reis, waar we zo ontzettend veel gezien hebben, dat we de foto (duizenden) en filmpjes (vele honderden) nodig hebben om alles terug te kunnen halen. Een reis waar o.a. we in totaal:

• meer dan 5000 km hebben gereden
  • 5x hebben gevlogen
  • 4 grote steden hebben bezocht
  • 17 verschillende locaties hebben geslapen
  • 11 staten hebben bezocht
  • 7 Nationale Parken hebben aangedaan

Kortom, een reis om nooit te vergeten! Bedankt voor de leuke berichtjes tijdens onze reis en bedank voor het meereizen.

Groeten,

Milan & Mira, Jo & Marianne

Phil en Jacques

Hallo familie,

Wat 'n geweldige vakantie. Alle foto's bewonderd; we hebben jullie per dag op de voet gevolgd; 'n geweldige serie proza; zo'n groot aantal indrukken zul je nauwelijks verwerkt krijgen.